Friday, July 15, 2011

Penuh keinsafan

Posted by SHIDA at 7/15/2011 10:57:00 AM


Pagi tadi aku tgk rancangan Tanyalah Ustaz di TV 9..
Tajuk kali ni, aku x ingt..Haha
Ada satu ayat yang ustaz tu sebut yang buat aku termenung..

"Tidak meletakkan sesuatu di tempat yang betul.."

Ia mendatangkan kegelisahan di dalam diri kita..Aku berfikir sejenak..Aku ada DIA..Tapi aku tidak meletakkan secara berkekalan di jiwa..Sekejap ingat sekejap tak..

Ustaz tu memberi contoh..
"Shopping. Shopping mmg sgt best lagi2 dengan duit yang banyak..Time nak cari parking, full..Buat double parking..Masuk shopping complex, hati tak tenang sebab memikirkan kereta yang telah di block tadi..Otak berfikir macam mana kereta tu nak keluar?Shopping selama 3 jam tapi hati tak tenang sebab kita tak meletakkan kereta kita di tempat yang betul..Best ke.."

Fikir2kan dan selamat beramal....:)

*Best tgk Tanyalah Ustaz sebab topik2 nya best :D

0 comments:

Post a Comment