Thursday, June 9, 2011

Keinginan :)

Posted by SHIDA at 6/09/2011 12:57:00 PM
Ermmm...Hari ni terasa macam nak men tag2 lak..
Nak tak kawan2?Hehehe
Meh kita jawab soalan kat bawah ni ek..


5 Nama Samaranku

a) shida - memang nama ni dipanggil sejak kecil lagi sampai la ke sekarang..Aku kenalkan diri pon dengan nama ni jugak..

b) adik - panggilan kat rumah oleh mama & abah..Sampai bila Ajiq wujud, sometimes abah tersasul gak panggil..Tapi aku still xleh nak tukar sebutan yang kuar dari mulut aku bila bercakap ngan diorg..ADIK..haha..Sampai Ajiq tego la..Ajiq kan adik, nape abah panggil kakak,adik..No comment..Haha

c) gurlz - Ni gelaran aku dlm dunia cyber..Waktu dolu2 la..Time aku hangat di pasaran..Mode perasan : ON.

d) cda - gelaran ni aku yang cipta sendiri..Sebab nama aku Siti Rasidah. So bila aku nak tulis nama pendek, dengan malasnya aku just letak hurup C D A

e) cdot - Ha, nama yang paling x bole blah..Ela punya pasal la ni..Terus lekat sampai sekarang.



5 Perkara Yang Saya Buat Semalam

a) Pagi, pegi keja..Biasa la..masuk pukul 10..Setan besar punya gayut kat mata..Lepas Subuh, aku amik kesempatan tutup mata balik..Dapat setengah jam pon jadi la..Haha

b) Petang, balik keja..Sampai umah terus g dapur bukak periuk carik makanan..Lapar wooo..Kat tempat keja x sempat makan..

c) Camne ntah semalam petang aku bole tetido..Ke aku sengaja nak tido kot..Sebab biasanya klau aku nak tido aku akan baca something (biasanya novel). Petang semalam aku baca novel, tup2 bangun dah pukul 8 (tangki bocor,so xyah risau masuk waktu la..Hehe)

d) Pukul 8 lebih aku kuar g Mydin..Beli barangan yang aku nak beli..Hujan lak tu..Tapi ada story la pulak pasal mlm tadi..Takpe la..Nanti aku buat entry lain.

e) Gayut ngan Encik Minyak...Ngeeeeeeeeee :D



5 Tarikh Penting

a) 5 Mac - Besday aku..Sama ngan "kenangan"..Mode bertukar :(

b) 27 Februari - Besday Ajiq..Ahhhhh, tetiap tahun nak celebrate besday dia..Mana aci..Huwaaa

c) 8 Februari - Besday abah. Biasanya time tarikh ni aku, mama saje wat2 lupa..Tup2 malam ada kek/KFC/Pizza

d) 24 Disember - Besday mama. Aku selalu wish je kat mama..Kekadang datang time rajin aku take over tugas dia.Memasak untuk satu hari pada hari tersebut. Aku nak bagi hadiah, xtau nak bagi apa..Sebab mama aku penah mintak hadiah dari abah aku.."Abah, minggu depan harijadi mama..Taknak belikan hadiah ke?Mama nak rantai emas yang besar tu tau.."..Ha..See...aku rasa aku x mampu kot nak bagi hadiah kat mama..Hahaha

e) 1 Jun 1996 - Cantikkan tarikh ni? Tarikh pertukaran hormon aku..Dari kanak2 kepada remaja..Hehehehe



5 perkara buat saya gembira

a) Bila dapat hadiah..Tak kira la hadiah besday ke..Hadiah sebab dapat 3A 1B ke..asalkan hadiah..Best..best..best..Aku rasa macam nak mintak hadiah lak tapi xtau atas alasan ape..Haha

b) Bila bopren semasa kol..Bopren semasa tu means sape2 yang tengah jadi bopren aku la..Haha

c) Bila aku banyak duit sebab aku nak pegi shopping..Tapi bila aku nak banyak duit?

d) Bila aku baca novel kawen paksa..Sebab dalam novel2 yang camtu ada part yang lomentik2..Buat aku senyum sorang2..Ngeee :D

e) Outing ngan kawan2..Gelak2..Makan2..Minum2..Borak2..



5 perkara sebab jawab soalan

a) Aku baru lepas baca satu blog, diorg men tag2..So aku teringin gak nak tag.

b) Sebab waktu rehat aku duduk depan pc.

c) Sebab aku nak update blog aku tapi xtau nak story apa

d) Sebab aku teringin nak jawab soalan..Kalau dah keinginan tak tercapai, nanti kecewa pulak.

e) Sebab keadaan kat cni terlalu sejuk..So aku kena eksesais jari2 aku dari menjadi beku.



5 kawan untuk di tag

Ela - Sebab dia xtau nak update ape kat blog dia. Kalau dia jawab soalan ni, kira terupdate gak la blog dia kan.

Rean - sebab dia rajin update blog dia.

Cat - Sebab dia salah sorang yang rajin baca blog aku bila aku update..(Yer ke?).

Ika - Saja nak tag nama budak ni sebab dia pon rajin gak berblogging.

lagi sorang tak tau nak tag sape sebab bukan ramai pon kawan2 aku yg berblogging..Kepada rakan2 blog ku sekalian, anda pon bole jawab jugak..Hehe

2 comments:

mangkok Ayun bt mangkok Tingkat on June 9, 2011 at 9:45 PM said...

macam mane nak jawab? jawab kat sini je tak leh ke wei

SHIDA on June 9, 2011 at 11:15 PM said...

@mangkok Ayun bt mangkok Tingkat

jawab dalam blog ko la babe..:))

Post a Comment