Friday, March 11, 2011

Midnite di malam Jumaat

Posted by SHIDA at 3/11/2011 02:25:00 AM
Aku baru balik dari menonton filem Hikayat Merong Mahawangsa? Dengan sape? Ofkos la Ela ngan Pais kan. Sebab dah planning dari semalam.
Update blog sambil dengar lagu "Sedetik Lebih"..(Feel..feel..)
Aku tunggu gak lagu ni dalam filem tu..Tapi lagu kuar time dah abis. Adehhhh. Aku nak tengok filem tu sebab nak dengar lagu tu je..Ok, gurau!!

Aksheli, aku dah beli tiket ni pukul 2 petang. Time aku nak beli, aku tgk screen..Show pukul 9.00 malam FULL?! Dasat..dasat..Tapi aku xde la kecewa dengan perkataan FULL yang mengelip-ngelip tu..Betul ke penggunaan penjodoh bilangan tersebut?Abaikan...
Sebab kitorg memang dah niat nak amik midnite..Hehe


Sebenarnyaaku nak fokus kat mamat lonely yang dok sebelah Pais tu..Tapi dak Ela lak yang posing lebih..Sori babe..Hahahahahaha
*Abaikan aksi yang sedang dilakukan oleh Pais sebab aku pon xtau dia watpe sebenarnya.
Berbalik kepada kisah mamat berbaju hijau tu. Ishh, dalam pic ni x nampak lak kaler baju dia.

Aku : Babe, mamat tu sorang je ke? Aku nak tukar tempat duduk ngan Pais la!

Ela : * Gelak...( Ko gelakkan aku yer? Mana tau jodoh aku dalam wayang ke..Mana tau kan ).

Aku tengok seat sebelah mamat tu kosong. Ok, aku memang assume die sorang je la..( Ada peluang ni).

Tetibe datang segerombolan (agak ganas bunyi nya) lelaki2 (aku xtau nak describe camne).
Yang sorang tu dah la pakai sleeveless. Duduk sebelah mamat baju hijau lak tu! Bajet seksi la pakai baju camtu masuk dalam panggung yang sejuk tahap gaban. ( Cuba kira berapa penggunaan "tu" dalam ayat ini).
Weii, aku x sempat nak mengayat..cik GAYah tu dah mengayat dulu..Mana aci weii!!
Movie dah start, panggung dah gelap..Tapi kepala aku asyik nak toleh ke sebelah kanan je!
Aku nampak cik GAYah tu bercakap ngan mamat baju hijau. Aku tak kira, aku nak gak buat dialog walaupon aku x dengar.

CG : Abg, baru start ke cite ni? (dengan nada manja tapi garau~aku membayangkan).

ABH : Haah..Jom kita layan..zassss.

Layan movie..Sambil mata ngantok..
Time gaduh2 pon mata aku still ngantok.
Tapi mata aku segar time..."Empangan dah terbuka..Mana boleh ditahan airnya" (lebih kurang la ayat dia).
Filem epik arahan Yusry KRU..Not bad la cite dia. Aku ada gak jerit2 time senjata tajam terhunus di perut dan mengelar leher Jehan Miskin. Aku rasa Jehan Miskin langsung x bersuara dalam filem ni.

Ok, filem habis..Panggung dah terang..Aku toleh kanan, masih mengimpikan aku bermain mata dengan mamat baju hijau..Tapi...
Mamat tu segera bangun untuk keluar dari panggung dan yang paling tak bole blah!!!!!!!
Cik GAYah babai kat die!!!

Aku dah ngantok..Nak tido...

Sambung esok yer...Selamat pagi semua (jam menunjukkan 2:55:25 am).......


5 comments:

Unknown on March 11, 2011 at 5:13 AM said...

aaaaaaaaaa..gayahhhhhh yg kebas dulu=)) nape dinda lambat?:((=))

SHIDA on March 11, 2011 at 10:29 AM said...

@Miszy Cat

dinda xde la lambat sangat kanda :((
dinda dah pandang2 laki bedah..
die x paham ke..tukar la tempat duduk..:((
ptu dlm keta,dinda tanye "tak nampak ke aku jeling2 ko?"
die bole jawab.."nape ko sms aku je bgtau?"
oh tidakk!!!!
wakakaka

SHIDA on March 11, 2011 at 12:40 PM said...

eh..koreksyen..
"nape ko x sms aku je bgtau?"
dlm ni pon bole typo..=))

kayy on March 11, 2011 at 11:11 PM said...

kenapa aku tidak pernah berhadapan dgn adegan2 seperti itu di kala aku menonton wayang?:((

SHIDA on March 12, 2011 at 12:33 AM said...

@kayy
aku rasa klau ko tengok dengan aku..ko akan brhadapan kot..
sebab aku ni pemerhati bebas..macam2 bole nampak..=))

Post a Comment